Magyarországon megőrzött mozdonyok

Jelen összeállítás azzal a kettős célzattal kerül széleskörű nyilvánosságra, hogy egyrészt segítsen olvasóinknak az utóbbi években készült fényképeik témabehatárolásában, másrészt ezen információk birtokában talán még időben emelhetjük fel szavunkat történelmi értékeink elpusztítása ellen. A táblázatban csak a jelenleg hazánk területén még meglevő mozdonyok szerepelnek. Rajtuk kívül még számos MÁV eredetű gőzös található Románia, Szlovákia, Ausztria, Olaszország, Szlovénia, Horvátország, Szerbia területén, azonban ezek felsorolása nem célja jelen összeállításunknak. Ezeken kívül igen sok magyar gyártmányú vasúti vontatójármű létezik még világszerte, azonban ezek pontos számbavétele jelen ismereteink szerint sajnos nem lehetséges.

     Ezúton kérünk mindenkit, aki további információval tudja bővíteni listánkat, azt E-mailben tegye meg! Külön köszönet illeti Lányi Ernőt és Gróf Györgyöt a lista alapötletéért és első verziójáért.

Piros szín jelöli a magánszemélyek tulajdonában levő mozdonyokat.
Kék szín jelöli a Kulturális Örökség Igazgatósága által 2000. október 10.-én vagy 2011-ben védetté nyilvánított mozdonyt.
KM a Közlekedési Múzeum tulajdonában levő mozdony (minden ilyen mozdony egyúttal védett is).
védett - KM által levédett mozdony (nem KM tulajdonban)

A lista első verziója 1986-ban készült. Last Update: 2003/2005/2007/2009.01.17, 2011.11.11, 2012.03.15.
************************************************************************************************************************
*                 Normalspur Dampflok / Standard gauge steam locomotives                                               *
************************************************************************************************************************
 91.001 KraussL  7037 15 1992-ig Üzemelt: Dombóvár fatelítő -> 1996:Paks       2000:MVP                  Kiállítva
************************************************************************************************************************
220.194 Bp       1480 00 Ia 204->220.194->52.5.30:BpVegy->Csepel Kikötő +1965->
                         88.3.14:nosztalgia Hatvan  96:Bp Északi               2000:MVP                  Kiállítva KM
************************************************************************************************************************
242.001 Bp       5140 37 +67.12.20 Püspökladány, kiállítva               2003.05.20:MVP                  üzemel    KM
************************************************************************************************************************
275.015 Bp       4951 28 22.015 Zánka tábor kiáll->91:Tapolca->92:Istvánt.+75.05.27 96.05:Zalaegerszeg   Kiállítva
275.020          4956 28 22.020                                           +78.04.22 Pécs MAV Ig          Kiállítva KM
275.034          5016 29 22.034 85: nosztalgia üzemi mozdony Északi VF         2000:MVP                  üzemel
275.040          5022 29 22.040 Bátaszék                                  +90.04    B.boglár MAV üdülő   Kiállítva, védett
275.052          5074 30 22.052                                           +80.01.30 Celldömölk           Kiállítva
275.064          5086 30 22.064                                           +81.12    Nyiregyh-Sóstó       Kiállítva KM
275.108          5145 36 22.108 Zánka tábor, páncél kiállitva->B.almádi   +74.11.08 2003.09:Cegléd       Magántulajdonban
275.118          5155 38 22.118 +72.10.30 Cegléd, állomás kiállítva                 2010: Ceglédbercel   Kiállítva KM
275.120          5157 38 22.120 76.10.29:GF 203                                198?:Tiszafüred           Kiállítva KM
************************************************************************************************************************
301.006 Bp       3201 13 Debrecen Jjü -> 1995.12.07: Bp                   +64.12.29 Istvántelek          Tárolva
301.016          3481 14 Hatvan, F.abony (Újra állagba véve:89.9.7)       +68.03.08 2001:MVP             Kiállítva
************************************************************************************************************************
302.610 Flor     2435 17 DV 109.109 Vizafogó->Gárdony kiállitva->86.4.2:nosztalgia
                         Nagykanizsa                                           2000:MVP                  üzemel    KM
************************************************************************************************************************
303.002 Bp       6001 51 Debrecen fűtőház -> Jjü -> 95.12.07: Bp          +62  2002:MVP                  Kiállítva KM
************************************************************************************************************************
324.540 Bp       3827 15 324.540->19.8:CFR->41:MAV->61.12.21:324,1564" ->
                         Jászapáti/Berva->89.11:Landler->91.06:nosztalgia Északi VF 2000:MVP             üzemel
324.799          4554 21 brotán Ferencváros, kiállítva                    +79.10.11 2003:Istvántelek     Tárolva   KM
324.1518         2519 10 IIIa 3917->324,087->42.10.27:324,1518->57.2:GySEV          Sopron               Kiállítva
324.1527         2720 11 324,169->43:324,1527 Celldömölk                            91:Istvántelki fmh.  Tárolva, védett
************************************************************************************************************************
326.136 KraussM  1638 85 IIIe 636->IIIe 2386                              +79.05.28 Debrecen             Kiállítva KM
326.160 Bp        228 88 IIIe 660->IIIe 2410 Bp Északi 98:                +71       Istvántelek          Tárolva   KM
326.209           277 89 IIIe 909->IIIe 2459 Bátaszék 2002: MVP           +79.08.01 2002:MVP             Kiállítva KM
326.267           416 92 IIIe 2517 (Vinkovce-Mitroviczai HÉV) Püspökladány+79.11.12 Istvántelek          Tárolva   KM
326.274 WrN      3024 85 IIIe 631->IIIe 2381->326,131->63:326,274"        +76.10.06 Békéscsaba jjü       Kiállítva
326.321 Bp        611 94 IIIe 2571 LKM 326-03->Nyékládh->Miskolc          +78.07.16 1999:Újpest,Autoklub Megőrizve KM
************************************************************************************************************************
327.141 Bp       2993 13 327,016->18:SHS->JDZ 02-016->41:MAV->48:327,141  +69.11.04
                         Füzesabony fűtött, Újra állagba:89.9.7          1998.04.10:Istvántelek          Tárolva
************************************************************************************************************************
328.054 Bp       4664 22 +72.03.14 Szombathely sportpálya Kiállitva            2000:MVP                  Kiállítva KM
************************************************************************************************************************
[332.]  StEG      507 60 DV 29.674->24:GKB (nem volt MAV)                      1969:Bp Közl. Múzeumban   Kiállítva KM
************************************************************************************************************************
335.095 Sigl WrN 1144 70 MKV III 69->MAV III 269->III 2095  85.5:nosztalgia Hatvan
                         Kisterenye 96:Istvántelek                             2000:MVP                  üzemel
************************************************************************************************************************
341.012 Wohlert   739 82 BPV 12->89.6:MAV IIIk 1026->IIIk 3042  85.4:nosztalgia
                         Bátaszék, '90 eleje óta kazánproblémákkal üzemképtelen
                         92:Istvántelki fmh 93:Újra üzemképes Északi VF.       2000:MVP                  Kiállítva KM
************************************************************************************************************************
342.006 Bp       4174 16 +71.11.30 Vác Kiállitva                               2000:MVP                  Kiállítva KM
************************************************************************************************************************
370.006 Bp       1579 01 Va 5056->Va 7106->370,006->60.11:Nagymányok->1986:Paks múzeum->2001:Szeged 2002:Kiállítva KM
370.011          1628 02 Va 7111   87.12:nosztalgia Celldömölk                 2000:MVP                  Kiállítva
************************************************************************************************************************
375.008 Bp       3085 12 375,463->375,635->61:LKM 375-03->Borsodi Érc->90.9.14:MAV
                         Füzesabony->Istvántelek->1999:Celldömölk->Tapolca          Csopak 375,008       Kiállítva
375.551          4769 22                                                  +82.12,16 Szeged MAV Ig.       Kiállítva KM
375.562          4792 23 Mezőhegyes->89.1:Landler->89.09.13:nosztalgia Mh      2000:MVP                  (üzemel)
375.577          5209 41                                                  +85.01    Sátoraljaújhely      Megőrizve KM
375.583          5215 41                                                  +82.12.16 Kiskunhalas          Kiállítva KM
375.642          4896 25 SHS 375,958->JDZ 51-008->41.4:MAV 375,958->
                         42.5.30:375,591->48.5:375,642                    +84.03    Kőszeg MAV Nev.Int.  Kiállítva KM
375.657          5875 48                                                  +80.10.08 Mezőhegyes           Kiállítva
375.660          5878 48                                                  +83.06.07 Hajduszoboszló Paintball Club Tárolva
375.670          5988 49 Szerencs (88:Táborfalva Kat.Száll.Gyüjtemény)    +88.03.30 99:Kecel             Kiállítva
375.680          6174 50 Bátaszék 88-ig üzemelt, 92:Kanizsa               +97.01.20 94:Almádi-Őreghegy   Kiállítva
375.694          6531 52 DIGÉP 6531->52.10:MAV                            +81.02.03 Nyiregyháza          Kiállítva KM
375.896          4378 18 brotán                                           +80.10.08 Nagykanizsa          Kiállítva KM
375.953          2339 11 375,701->53:375,953" kompaund+brotán Paks mus.   +71       2004:Istvántelek     Tárolva   KM
375.1011         6804 56                                                  +88.12.30 Pusztaszabolcs       Kiállítva
375.1025         7571 58 Celldömölk                                       +90.08.16 Békéscsaba           Kiállítva
375.1029         7575 59 Bp Mechwart szakközépiskola udvarán kiállítva    +85.05.28 2002:Vác             Kiállítva KM
375.1031         7577 59 GF 301  Tapolca->Celldömölk->Istvántelek, fűt    +81.02.03 2004:Veszprém        Kiállítva KM
375.1032         7578 59 Veszprém, kiállítva                              +81.05    2004:Istvántelek     Tárolva   KM
375.1503         3195 14 375,492->54.10.03:375,1503                       +82.06.30 Záhony               Kiállítva KM
375.1517         2649 11 375,033->59.7.10:375,1517                        +85.10    Gyékényes->Zákány    Kiállítva KM
375.1522         2137 09 TV 7356->375,329->49.12:375,495->60.2.19:375,1522+90.04
                         1990:Dombovár fütőház Kiállitva                       199?:Somogyszob           Kiállítva
************************************************************************************************************************
376.450 Bp       3587 14                                                  +79.05.02 Répcesztgyörgy intézet Kiállítva
376.513          4562 21 brotán                                           +79.11.08 Mátészalka           Kiállítva KM
376.531          4679 22 62:BHEV 708->63:Ácsi Cukor->8?:MAV Kisterenye    +98.01.15 Mezőkövesd           91:Kiállítva
376.531"         3598 14 376,461 Bátaszék->92:Nagykanizsa->95:Istvántelek  98.01.15:Ácsi Cukorgyár       Kiállítva
376.578          4840 23 Bodrogolaszi MAV nevelőotthon 1999-ig            +79.05.03 1999:Püspökladány    Kiállítva
376.589          4851 24 (Mezőcsát, csak tervezve)                        +77.04.27 Budakeszi            Kiállítva KM
376,615          2781 11 376,202->55:*->66:GyőriSzesz +1984.02.15 96:Istvántelek    2000:MVP             Kiállítva
376.631          3373 13 376,275->SHS->JDZ 50-083->42:MAV->48:376,008->59:* +80.12  Sm jjü->98:Ajka      Kiállítva KM
376.633          3383 13 376,285->59.12.25:376,633  brotán                +74.09.02 Baja, park           Kiállítva
376.642          2593 10 TVa 7756->376,153->18:SHS->JDZ 50-034->41.4:MAV->
                         48.3:376,006->60.6.4:376,642                     +82.12    Kaposvár             Kiállítva KM
376.649          2600 10 TVa 7763->376,160->61.11.13:376,649              +82.12.16 Siófok               Kiállítva KM
************************************************************************************************************************
377.002 KraussL  2071 89 SzPV 3->1890:XII 893->XII 5251->377.071->CSD 310.406->
                         SLDT LU 71->39.9:MAV->48.2:377,002"              +70.05.16 Miskolc VF           Kiállítva KM
377.041 Bp        184 86 XII 765->XII 5221->*->59:ÁcsiC->85:MAV->88.8:Celldömölk    2000:MVP             Kiállítva KM
377.092           313 90 XII 1061->XII 5272->377,092                      +76.09.29 Balassagyarmat       Kiállítva KM
377.210           703 95 XII 5391->*->45:PKP->55:MAV->55.5.4:SKU (fantázia 7-es)    Salgótarján          Kiállítva
377.265           866 95 XII 5447->*->60:Kavics->68.8.22:BaCM 2002:Miskolc          2011:Bélapátfalva    Tárolva
377.269           870 95 XII 5451->*->79.5.2:SarkadC->89:Békés                      Békés, szeszfőzde    Megőrizve
377.315 Arad       29 98 XII 5561->377,379->JDZ 152-048->MAV->48:*->59.3:Pető 2 +79 Petőháza, cukorgyár  Kiállítva
377.458 Bp       1552 00 XII 5641->*->64.12:MezohC Mezőhegyes                  1999:Kaba cukorgyár       Kiállítva
377.493          3089 12 DNyBV 105->50.11.1:MAV 377,493 Északi VF              2000:MVP                  Kiállítva
377.503          2213 08 DIMAVAG 17->48:NIK 377,503->52:MAV->59.5.4:KaposC          Zalaegerszeg         Kiállítva KM
************************************************************************************************************************
381.001 Krauss M 1048 83 NkNbHEV 3->1901:MAV XIIh 6633->MAV 381,001->
                         12:BpKözt 6->43.3.17:Csepel 10->55.11:BpVegy   +1966.12.29 Bp Városliget        Kiállítva KM
************************************************************************************************************************
382.007 StEG     1765 83 StEG IVc 480->91:MAV XIId 5587->97:XIId 6587->*->
                         12:BpKözt 1->58:BHEV 704->59.8.14:KaposC 704 Paks, múzeum  2000:MVP             Kiállítva KM
************************************************************************************************************************
411.118 Baldwin 70497 44 USTC 160.3540->47.06:411,118 Kist->90.3:Kunszm->Kkhalas 2000:MVP                Megőrizve
411.264 Lima     8434 43 USTC 160.2781->47.10:411,264  Kisterenye->95:Istvántelek   2001:Hatvan          Megőrizve, védett
411.358 Alco    70444 42 USTC 160.1613->47.12:411,343->6?  :411,358"      +82.12.20 Hegyeshalom          Kiállítva KM
************************************************************************************************************************
424,001 Bp 122.1 4763 24 45:JDZ/JZ 06-201 47:11-001 Zágráb kiállitva       98.07.11:Bp Közl.Muzeum       Kiállítva KM
424.005        1 4767 24 (ex Horthy gép) Rákosrendező kiállitva, 1996-ig  +86.08.28 2004:Istvántelek     Tárolva   KM
424.009        2 4733 24 Bátaszék nosztalgia üzemi mozdony 92:Nagykanizsa      2000:MVP                  (üzemel)
424.053'       8 5345 	43 424.127->61.12.28:424.189"->424.053" R pakurás   +82.09.07 Istvántelki fmh    Tárolva   KM
424.124        7 5330 43                                                  +82.12.16 Dombovár             Kiállítva KM
424.129        8 5347 43 Cell->Sopron->Celldömölk                         +89.08.04 Celldömölk           Kiállítva védett
424.140        8 5358 43 63.10.29:GySEV                                   +88.03.29 Fertőboz             Kiállítva
424.247       21 7286 55 Hámán->Landler->89.07:nosztalgia R pakurás Szombathely  00:MVP                  üzemel
424.262       22 7361 55 nosztalgia mozdony Északi VF                               Istvántelek          Tárolva
424.284       24 7440 56 424,284 Püspökladány->99:Istvántelek         83.08:424-07  Istvántelek          Tárolva
424.284'      24 7443 56 424,287->MVP,üzemel->2002:Istvántelek  2004.10.17:424,284' Istvántelek          Kiállítva
424.287'      24 7441 56 424,285 Bátaszék 92:Nagykanizsa 93:Istvántelki fmh    2002:MVP                  üzemel
424.309       24 7465 56                                                  +82.12.16 Nagykanizsa          Kiállítva KM
424.320       25 7516 57                                                  +82.01    Szolnok              Kiállítva KM
424.353       25 7549 58 Füzesabony->93:Kisterenye opt.tunning     87.12.08:424-39  93.7:Tokaj           Kiállítva
424.365       25 7561 58 Gárdony Kiállítva -> 2004:Istvántelek            +86.08.28 2005.04:MVP          Kiállítva KM
************************************************************************************************************************
442.013 Bp       4671 21 Kisterenye
                         1922:Celldömölk, 38:Bp keleti -> Győr 72:Közl.Múzeum
                         +72.10.03 Hatvan Kiállitva                            2000:MVP                  Kiállítva KM
************************************************************************************************************************
[476.]  StEG     3931 13 Garamvölgyi cukor 2 -> Tapolca kiállitva              2000:MVP                  Kiállítva KM
************************************************************************************************************************
520.030 KrMa    16661 43 DRG 52.3535->SZD->63.4:*->75:GySEV               +84.09.13 Fertőboz             Kiállítva
520.034 Kren     1165 43 DRG 52.5156->SZD->63.5:MAV 520.053->72.11.25:*   +84.03    Komárom 2000:MVP     Kiállítva KM
520.075 Borsig  15561 43 DRG 52.464 ->SZD->63.5:*->75:GySEV->81.4:MAV     +95.09.20 Hatvan VF            Kiállítva
************************************************************************************************************************

************************************************************************************************************************
*  I n d u s t r y   a n d   P r i v a t e   r a i l w a y s                                                           *
************************************************************************************************************************
GySEV 17  WrN    3060 85 89.06:felújitva Sopron üzemel                         2000:MVP                  Kiállítva
BHEV 4    StEG   1941 87 Közl.múzeum 'Haraszti', üzemképes                          Szentendre BKV múz.  Kiállítva KM
BHEV 27   Bp     1687 02 BHEV 27->30:Ácsi cukor 27 kiállítva Ács->Istvántelek  2005:MVP->Szentendre      Üzemképes, védett
BHEV 28          1688 02 *->23:Kaposvári Cukorgyár XVI->múzeum                      Szentendre BKV múz.  Kiállítva KM
BHEV 30          1823 05 *->30:Vacum oil->4?:Füzitő timf.->Ercsi cukor "Hajókémény" Ercsi, Eötvös tér    Kiállítva
CSINGERV. WrN    3438 90 Ajka-Csingervölgyi HÉV->52.2.19:MAV 'Csingervölgy'->Selyp,Kismaros->2007:Ajka   Kiállítva KM
GAZMU I   Hen   12090 13 (B-n2t) Óbuda                                              Gázművek, Köztárs.tér Kiállítva
GAZMU II  Hen   12091 13 (B-n2t) Fertőboz                                +1985 1998:Nagykanizsa, sportp. Kiállítva KM
GAZMU III Bp     4862 24 Közt.Hiv. 7->Gázmű 377-III Paks, múzeum               2002:Szentes              Kiállítva KM
375.001   Bp     5204 50 körkónuszos                                                Balatonfűzfő Nitrok. Kiállítva
SC 2      OuK    2912 08 (C-n2t) Sarkadi cukorgyár, Kiállítva                  1999:Kabai Cukorgyár      Kiállítva
OKU 5     SLM    1834 07 fogas Hódoscsépány,91.5:Kisterenye                    1995:Istvántelek          Tárolva   KM
JOZSI     Jung   1722 12 (B-f2t) Obudai szesz  tűznélküli Északi VF, Megőrizve   96:Istvántelek          Tárolva   KM
ÖDÖNKE    Bp      882 96 XII 5463->377.281->61.2:Chinoin 64:R tűznélküli (C-f2t)    Chinoin              Kiállítva
************************************************************************************************************************
*                 Schsmalspur Dampflokomotiven / Narrow gauge steam locomotives                                        *
************************************************************************************************************************
285.001     OuK        67 94 Gyula I->Sarkad->Racz 'Muki'->OKU 39'                  Dunaújváros v.park   Kiállítva
356.301     KrMu     4713 01 KKHB RIIId 481->Inóczi Kőbánya 'Triglav'->KAEV Nagycenk->2007:Kismaros      Kiállítva KM
357.305     OuK      8418 17 DFB 487->Gyöngyös 'Muki'->Lenti->96.06:Csömödér fatelep->2003:Lenti         Kiállítva
357.314     OuK     10726 23 Wenckheim, Mosonsztm.'Istók'->Délzalai E.Csömödér   73:Nagycenk             Kiállítva KM
394.023     Bp       4859 24 Mezőh.2->49:Bcsaba 23->55:GVI 394.023->66:Budai tégla->73:Fertőboz->Debrecen     üzemel KM
394.057              5785 49 Szerencs->55:GVI 394.057->67:Szurdokpüspöki Parafakő   73:Fertőboz->Szilvásvárad üzemel KM
399.068     Kar       586 70 Salgót.4->05:Nyiregyh.1->45:GV 68->55:GVI 399.068->
                             Salgótarján múzeum, Kiállitva->96:Papprét, javitás->96:Bp, Közl.Múzeum      Kiállítva KM
447.401     Bp       7254 54 AEV-02 447.401->497.040 (fantáziaszám) 96:Feketebalog  Diósgyőr Majláth     Nosztalgiaüzemi
490.039              5260 42 MAV->49.4:Uttörőv.->50.10:MAV             +73.05.08 Bp.Hűvösvölgy           üzemel    KM
490.041              5262 42 MAV->49.3:Uzsabánya                                    Szombathelyi ig.     Kiállítva
490.053              5274 42 Szob                                                   Kecskemét            tárolva, védett
490.056              5848 50 MAV Alföldi Kisv.->B.csaba->GVI->Szob->Balatonfenyves  Úttörővasút          üzemel, védett
490.057              5849 50 MAV Nyirbodrogi Kisv.->Nyiregyháza->62.1.1:GVI +81.12  Nagycenk             Kiállítva KM
490.058              5850 50 MAV Nyirbodrogi Kisv.->Nyiregyháza->62:GVI->Szob       Opusztaszer          Kiállítva KM
490,2001    Reghin    603 85 CFF 764.406R->ApeMin AEV-17 'Karácsony'                Kaszó                üzemel
490,2002    Resit    2230 56 MIMC->CFF 764.460    AEV-15 'Ábel'                     Csömödér             üzemel
490,2003    Resit    1676 54 ApeMin 1             AEV-24 'Rezét'                    Pörböly              üzemel
490,2004    Resit    1193 51 CFF 764.375          AEV-06 'Morgó'                    Papprét              üzemel
490,2005    Resit    1682 54 CFF 764.426          AEV-05 'Gyöngyi'                  Gyöngyös             üzemel
495.5001    Bp       3782 15 DIMAVAG 8->52:NIK 411.005->53:MAV->69.7.1:LKM  +74     Nagycenk             Kiállítva KM
764-12      Resit    1442 53 SovRom Urán->*->1960:Miniera Voivozi,Oradea->2003:Vésztő->Békéscsaba        Tárolva
OKU  8      Ozd         3 01 'Arló' Borsodnádasd->1999:Csepel                  2001:Cegléd, Közép út 41  Magánkézben
OKU  9      WrN      1059 70 'Ozd'                                             1972:Ozd kohó múzeum      Kiállítva
OKU 10      WrN      1060 70 'Nádasd' Borsodnádasd->89:leállitva->92.11:Sopron 1994:Nagycenk             Kiállítva KM
OKU 21      KrLi     4428 00 Barcika-Rudab.->OKU 481-21 '70-ig, 78:felújitva Debr.  Nagycenk             Kiállítva KM
OKU 30      Bp       5685 51 'Tito'->93.4.5:eladva ->Istvántelek              97.02:Mosonmagyaróvár Vá.  Kiállítva, védett
MAK-Tb VIII OuK      8013 14 DFB 412 (C-n2t)                                        Tatabánya múzeum     Kiállítva
MAK-Tb XVI  MAK         3 46         (C-n2t)                                        Tatabánya múzeum     Kiállítva
KaposC V    KrLi     7124 16 Kaposvári cukor V (C-n2t)->73:Pécs kiállitva      1978:Nagycenk             Kiállítva KM
ANDRÁS      Bp       4756 24 Kisgyóni Kőszénbánya                              1973:Fertőboz             üzemel KM
BIMBO       Bp       4878 24 MAK-Tb 2->5?:Haricav.8->AEV-01 'Bimbó' (394.)          Pálháza fűrésztelep  Kiállítva (torzó)
GYŐZŐ       Bp       5855 50 Bükkaljai Szén->Kisgyóni Kőszénbánya->Balinka     200?:Bakonycsernye múzeum Kiállítva
HUNGÁRIA  Basset-Lowke 19 12 Főv. Angolpark Vp 224.01                               Zánka úttörőváros    Kiállítva, védett
IMRE        Bp       5276 42 Bodajk-Gánt->Bakonyv.Kőszén->Szfehérvár Aluminiumérc   Gánt                 Kiállítva
KINCSES     Bp       3787 15 Freund Batajnica 5->Somlyó József->42:Alu Iszkaszentgy.
                             4?:Bauxit Halimba->5?:Nagytétényi Sertéshizl. 4        Nagycenk             Kiállítva KM
I           Hen     16360 19 DGT 1936: R tűznélküli tunellok 600mm  NikeTrans  2002:Balatonfűzfő         Kiállítva
************************************************************************************************************************
*    Sold or abroad stored steam locomotives                                                                           *
************************************************************************************************************************
333.002 StEG     2466 95 SB 32c 1665->MAV->StrasshofM                               Strasshof múzeum     Kiállítva
375.647 Bp       2651 11 375.035->CSD 331.001->38:MAV->41.6:375.604->
                         52.9.30:375,647->85.3.15:CSD 331.001                       Pozsony múzeum       szétvágva 1997
375.666          5984 49 Nagykanizsa->91:Istvántelki fmh->91:CSD 331.037" +88.08    Pozsony              üzemel
375.1026         7572 58 Kisterenye->91.02.15:Fiume-->Japán               +91.02.16 Osaka                Kiállítva
376.613          2598 10 TVa 7761->376,158->18:SHS->JDZ 50-036->45:MAV->52:376,613
                         Miskolc Pu.előtt páncélmozdonyként volt kiállitva+73.06.15
                         1998: Elcserélve 424,001-ért -> Janko Gredelj Fmh, Zágráb  Sisak depo           tárolva
377.262           863 95 XII 5444->*->CSD 310.430->38:MAV->52.11.19:Pét             Ferlach (A)          Megőrizve
377.443          1416 99 XII 5626->* Kiáll.Nagykanizsa KM.                +71.03.09 
                         1998: Elcserélve 424,001-ért                               J.Gredelj Fmh (HZ)   tárolva
411.144 Baldw   72080 45 USTC 160.6046->47.  :411,144->83.8:411-04 Nagykanizsa->91: Istvántelki fmh.
                         92.8.17: Milton-Keynes Locomotion & Navigation (GB)        Cheddleton           felújítják
411.337         69621 43 USTC 160.2346->47:411.337->83:411-09 Hámán VF    +83.09.30
                         1990 körül eladva egy angol magánszemélynek                Bury (UK)            tárolva            
411.388 Alco    70284 42 USTC 160.1631->47.12:411,388->               83.8:411-11   Istvántelki fmh
                         1992.11.24:tréleren elszállitva: East Lancashire Railway   Ruddington           tárolva
GySEV 121 Bp     3775 14 Fertőboz                                         +80.04    Neufeld a.d.Leitha   Kiállítva
GySEV 122        3970 16                                                  +81.08.06 Neusiedl             Kiállítva
GySEV 123        4888 25 Fertőboz                                        1992.07.10:Marz-Rohrbach        Kiállítva
GySEV 124        6169 50 MAV 375.675->53.2:GySEV   89.4:felújitva->VEF-W       2002:Gross Schwechat      (üzemel)
GySEV (377.942)   848 95 XII 5429->377.247->39.12:Móri Kőszén->64.7:PetőC 1->
                         64.7:GySEV  Vulkaprodersdorf játszótér                     Wulkaprodersdorf Bhf.Kiállítva
Leenie  OuK      7979 16 (B-f2t) SzIM 'Leenie' tűznélküli, német cég a SzIMmel együtt megvette -> Berlinbe vitték

************************************************************************************************************************

A táblázat oszlopainak jelentése:

1. a mozdony utolsó (MÁV) pályaszáma

2. gyár rövidített neve, gyáriszám / gyártás éve

3. a mozdony eredeti (első) pályaszáma

4. megjegyzés

5. forgalomból való kivonás, leállítás vagy selejtezés (+) dátuma

6. utolsó ismert tárolási vagy állomásitási hely (Skanzen: ex Északi VF  Vasúttörténeti Park, Angylföld Tatai út)

7. a mozdony pillanatnyi státusza (KM: Közl.Múzeum tulajdona, védett: KM által levédve)

A táblázatban alkalmazott mozdonygyár rövidítések:

Alco    American Locomotive Company, Shenectady

Arad    Weitzer János Gép, Waggongyár és Vasöntöde Rt., Arad

Bald    Baldwin Locomotive Works, Philadelphia

BaLo   Bassett-Lowke, Northampton

Bors    A. Borsig, Berlin-Tegel-Hennigsdorf

Bp       M.kir.Államvasutak Gépgyára -> Ganz-MÁVAG

BpK    Bp kazánszámok

Ceg     H. Cegielski Sp. Akc., Poznan

Chrz    Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce, Chrzanow

Flor     Wiener Lokomotivfabrik AG., Wien-Floridsdorf

Hen     Henschel & Son, Kassel

Jung    Arnold Jung LF. GmbH., Jungental bei Kirchberg

Kar      Maschinenbau Gesellschaft Karlsruhe

KrLi     Lokomotivfabrik Krauss & Comp, Linz

KrMa   Krauss-Maffei AG., München-Allach

KrMu   Lokomotivfabrik Krauss & Comp, München

LEW    Lok.bau - Elektrotechnische Werke 'Hans Beimler', Hennigsdorf

Lima    Lima Locomotiv Works Incorporated, Lima (Ohio USA)

MAK    Magyar Általános Kőszénbánya Rt., Tatabánya

OuK    Orenstein & Koppel, Berlin-Drewitz

Ozd     Ózdi Kohászati Üzemek (Rimamurány-Salgótarján Vasmú Rt.)

SLM    Schweizerische Lokomotiv- und Maschinenfabrik, Winterthur

StEG   Maschinenfabrik der priv. österr.-ung. Staats Eisenbahn Gesellschaft

WrN    AG. MF. vorm. G.Sigl, Wiener - Neustadt

Megjegyzések:

                    275.161 1976.11.09.-én selejtezve, majd Nagyatádon kiállítva. 2007 szeptemberében az önkormányzat veszélyes műszaki állapotra hivatkozva, védettsége ellenére szétvágatta.

                    326.274' Az első 326.274 gyári táblája található a mozdonyon (Bp 423/1892)

[332.] Soha nem volt magyar tulajdonban és nem is üzemelt Magyarországon. Egy 333-as mozdonyért (333,002) cserélte el a KM 1968.09.12.-én az Osztrák Közlekedési Múzeummal. Később Magyarországon az összes 333-ast szétvágták.

375.008 téves számmal kiállítva, 1996.02.20: átminősítve, műszaki emlék 375,635

375,568 Nagykanizsa->1991:Istvántelek. +1996.02.12 -> KM. Múzeumi védettsége ellenére a '90-es évek végén Istvántelken szétvágták.

376,531" Az Ácsi Cukorgyár udvarán került kiállításra. A gyár eredetileg az egykoron saját 376,531-es mozdonyát kérte cserébe a BHEV 27-es mozdonyáért. Mivel az eredeti 531-es időközben optikailag fel lett javítva és ki lett állítva, ezért a História Bizottság a 461-es gépet átszámozta és 531-ként adta át. - A mozdony eredetileg 376,461 pályaszámot viselte és Nagymányokon, majd 1989-ig Bátaszéken üzemelt. 

377.210 1997 május óta fantázia 7-es számmal van Salgótarján vasútállomáson kiállítva

377.942 Fantázia pályaszám. A felfestést végző munkás 1942-ben született.

411.144 Milton-Keynes Locomotion & Navigation -> Birmingham Railway Museum (1993.08.04). A kiszállítás előtt lecserélt kazánját jelenleg is Istvántelken tárolják.

411.388 1993.08.04: East Lancashire Railway

424,001 Horvátországból a KM csere útján 1997-ben visszakapta

424,053 Eredetileg ez a mozdony volt a KM tulajdona, de mivel egyidejűleg egy másik azonos számú gép is létezett, a Múzeum azt vélvén sajátjának, így ezt 1991-ben szétvágták.

424.053' A Landler Jenő jjü 'Kiváló Üzem' cím elnyerésekor 1982-ben a gyárudvaron kiállítva. Tévesen lett 424,053 pályaszám táblákkal ellátva. A KM ezt a gépet vallja magáénak.

424,284 1983.10.12: átszámozva 424-07 fűtőgépnek. Jelenleg is 424-07-ként tárolják Istvántelken. 2004.10.17.-én a 424,053'-at kicserélték a talapzaton 424,287-re, amit optikailag felújítottak és 424,284 pályaszám táblával láttak el.

424,287 Nosztalgia üzemi mozdony. 2000-ben az NKÖM védetté nyilvánította. 2002-ben törölték az állagból, feliratait eltávolították.
Azóta alkatrészbánya, majd 424,284'-ként kiállítva. Ugyanakkor a 424,285-ös gépet több helyről összeszedett alkatrészekből felújították és átszámozták 424,287'-nek. Jelenleg nosztalgia üzemi mozdony. Feltehetően a védettség is "átszállt" erre a gépre.

Leenie A privatizáció során a SzIM-mel együtt egy német cég vásárolta meg, majd felismerve a mozdony értékét 1995-ben Berlinbe szállította.

OKU 8 1993: a borsodnádasdi önkormányzat kívánta kiállítani, de a lemezárugyár privatizációja során a Kovács Művek kapta meg a gyári vágányhálózattal együtt. A tárolás során gyakorlatilag minden mozdítható színesfémet leszereltek a mozdonyról. 1999-ben egy csepeli vasipari Kft-nek adták el. 2001: eladva Kocsis István, Cegléd Közép út 41

OKU 10 1870-töl 1989-ig folyamatosan Borsodnádasdon üzemelt. Így ismereteink szerint 119 évével a világ leghosszabb ideig szolgálatban álló gőzmozdonya volt. 1992-ben a KM megvásárolta és egy eddig nem alkalmazott festéssel felújitva Nagycenken kiállította.

OKU 30 A mozdonyt három magánszemély megvásárolta (Fürdős Attila, Kirchner Attila, Németh Andor) és az Istvántelki Főmühelyben tárolták. A lelkes vasútbarát mosonmagyaróvári állomásfőnök kérésére 1997 februárjában az ottani állomáson került kiállításra. Cserében az óvári lokálpatrióták társadalmi munkában optikailag felújították (Sajnos nem az eredeti színezéssel). Tulajdonjoga nem változott.

************************************************************************************************************************
*                Preserved Electric locomotives                                                                                   *
************************************************************************************************************************
V40,016   Bp 33/1934   +1967.12.30.  Bp Keleti->2000:MVP KM
V41,523
   Bp 88/1962   Miskolc->2001:Magyar Vasúttörténeti Park
V42,527   Bp 142/1966 Miskolc->2001:Magyar Vasúttörténeti Park - 2008:nosztalgia üzemi mozdony
V43,1001 Krupp 4384/1963  üzemel Bp-Ferencváros, eredeti színter szerint visszafestve
V43,1008 Bp 116/1964  üzemel Szombathely
V43,1110 Bp 238/1969 +2007.01.12  2007.10.16: kiállítva Kandó Kálmán Műszaki Főiskola, Óbuda
V43,1379 Bp 514/1982 üzemel Bp-Ferencváros
V46,001'  Bp 515/1983 üzemel Bp-Ferencváros
V55,004   Bp 53/1954   +1973.05.24.  VF 001->Bp Északi Fmh (006-os pályaszámmal)->2000:MVP KM
V60,003   Bp 43/1938   1967.12.30: VF 003->1981:Kiállítva, Óbuda, Kandó Kálmán Főiskola->2007:MVP KM
V63,001   Bp 335/1975  +1996.02.16. ->2000:MVP
DGT II      Ganz 1914    Mecseki szénbányák II ->1990:Bp Északi->2000:MVP
DGT III     Ganz 1914    Mecseki szén III ->1990:Dombóvár VF->tárolva Pécsbánya Rendező
-------------- Budapest Underground EMUs ------------------------------------------------------------------------------------------
1             Schlick 1896 Underground Museum, Budapest Deák sq. (1st Metro EMU in Europe)
11           Schlick 1896 Nosztalgia üzemi jármű, Budapest Mexikói út
12           Schlick 1896 Tramway Museum, Hannover
18           Schlick 1896 1974:TM Brno->Boston->1991:Seashore Trolley Museum, Kennebunkport (Maine/USA)
19           Schlick 1896 Underground Museum, Budapest Deák sq.
-------------- narrow gauge 790mm ------------------------------------------------------------------------------------------------------
49            Ganz 1954    Bányászati Múzeum, Salgótarján
50            Ganz 1955    Bányászati Múzeum, Salgótarján


************************************************************************************************************************
*                Ward-Leonard fűtőgépek / heating locomotives                                                         *
************************************************************************************************************************

VF-01'  Bp 76/1962   V41,513 +1972.12.11. Bp Keleti
VF-02'  Bp 68/1961   V41,505 +1972.12.11. Bp Keleti
VF-03'  Bp 79/1962   V41,516 +1972.12.11. Nyíregyháza
VF-04   Bp 66/1961   V41,503 +1972.12.11. első széria mozdony - Bp Keleti
VF-05   Bp 67/1961   V41,504 +1972.12.11. Miskolc
VF-06   Bp 87/1962   V41,522 +1972.12.11. Bp Keleti
VF-07   Bp 70/1961   V41,507 +1972.12.11. Bp Józsefváros
VF-08   Bp 69/1961   V41,506 +1972.12.11. Miskolc
VF-09   Bp 93/1962   V41,528 +1972.12.11. Szeged
VF-10   Bp 140/1965 V42,525 +1980.12.18. Bp Déli
VF-11   Bp 151/1966 V42,536 +1980.12.18. Bp Déli
VF-12   Bp 95/1962   V41,530 +1980.12.18. Hatvan
VF-13   Bp 81/1962   V41,518 +1985.04.28. Pécs
VF-14   Bp 83/1962   V41,520 +1986.07.04. Bp Déli
VF-15   Bp 86/1962   V41,521 +1987.12.31. Székesfehérvár
VF-16   Bp 109/1963 V42,516 +1987.12.31. Pécs
VF-17   Bp 112/1964 V42,519 +1988.12.27. Bp Keleti
VF-18   Bp 115/1964 V42,522 +1988.12.23. Dombóvár
VF-19   Bp 78/1962   V41,515 +1989.06.09. Nyíregyháza
VF-20   Bp 113/1964 V42,520 +1989.07.12. Gyékényes
VF-21   Bp 84/1961   V42,501 +1992.07.23. első V42-es - Nyíregyháza
VF-22   Bp 99/1963   V42,506 +1992.07.23. Békéscsaba -> Szolnok magasfogadó
VF-23   Bp 101/1963 V42,508 +1992.07.23. Nyíregyháza -> Debrecen
VF-24   Bp 108/1963 V42,515 +1992.07.23. Békéscsaba (->Szeged?)
VF-25   Bp 110/1963 V42,517 +1992.07.23. Nyíregyháza -> Szolnok magasfogadó
VF-26   Bp 111/1964 V42,518 +1992.07.23. Békéscsaba -> Szolnok magasfogadó
VF-27   Bp 143/1966 V42,528 +1992.07.23. Nyíregyháza
VF-28   Bp 107/1963 V42,514 +1994.01.11. Celldömölk
VF-29   Bp 146/1966 V42,531 +1994.01.11. Sm -> 1998.02.05:VF-101
VF-30   Bp 155/1966 V42,540 +1994.01.11. Nagykanizsa (??)
VF-31   Bp 157/1966 V42,542 +1994.01.11. Székesfehérvár
VF-32   Bp 64/1959   V41,501->V41,001->V42,001 +1994.01.28. az első Leo - Hegyeshalom
VF-33   Bp 149/1966 V42,534 +1994.05.28. Dombóvár -> Pécsbánya Rendező
VF-100 Bp 144/1966 V42,529 +1987.08.04. GySEV Sopron
VF-101 Bp 146/1966 VF-29 +1998.02.05.     GySEV Sopron

************************************************************************************************************************
*                Preserved Diesel locomotives                                                                                     *
************************************************************************************************************************
M28,1001    Gyor 8/1956     Bp Ferencváros->2000:MVP zöld festéssel 
M28,2004    Gyor 57/1959   Északi VF->2000:MVP  
M31,2007    Bp 242/1959    +1994.06.21. Kiskunhalas->1995:Bp Istvántelek 
M31,2035    Bp 270/1959    +2002.06.04. Szeged->2000:MVP zöld festéssel 
M32,2001    Bp 1637/1972  +1994.06.08. ->1995:Bp Istvántelek 
M32,2040    Bp 1775/1974  +1996.02.15. Balassagyarmat, zöld festéssel 
M32,2055    Bp 1790/1974  Szentes->2004:MVP tárolva: Istvántelek
M40,113      Bp 1192/1967  Békéscsaba->2006:Záhony eredeti festéssel 
M41,2105    Bp 1576/1973  Szombathely, üzemi mozdony 
M43,1001    U23A 22330/1974 Szolnok 
M44,209      Bp 6/1954       MAV M424,5001->1958:OKGT Pét A25,001->1965:BHEV DLXVI 732->1977:MAV M44,209 Bc->2008:MVP eredeti festéssel 
M44,211      Bp 7/1954       MAV M424,5002->1957:OKGT Szőny A25,003->1964:BHEV DLXVI 731->1977:MAV M44,211 Nyíregyháza 
Mk45,2009  U23A 21576/1972 Sárospatak->1980:Nyíregyháza->1994:Gyermekvasút->2010:kiállítva,Fűzérkomlós (motor, hajtómű nélkül):  
M46,2001    Bp 497/1961    MAV->1969:LKM M31-05 / A27,2007->1981:Szolnok Jjü tárolva->2001:MVP eredeti festés 
M47,1001    U23A 22276/1974 +2002.04.10. Miskolc -> 2007: tárolva MVP 
M47,2070    U23A 23942/1979 Székesfehérvár 
Mk48,1004  Gyor 4/1959     Szeged->+1976.01.12:kiállítva Szegedi Vasúti Szakközép->Domaszék, kiállításra vár (2008) 
Mk48,2020  Gyor 43/1961   Nyíregyháza->+1996.02.21:kiállítva Dombrád 
Mk48,2026  Gyor 49/1961   Nyíregyháza->+1998.01.20:kiállítva Nagyhalász, eredeti züld festéssel 
Mk49,2006  Gyor 6/1963     Úttörővasút, kiállítva: Széchenyi hegy->2007:felújítás alatt, Hűvösvölgy 
Mk49,2007  Gyor 7/1963     Úttörővasút->1974:Győr, KTMF csak a főkerete van meg 
M61,001     Nohab 2546/1963 Tapolca->2000:MVP eredeti cirmos festéssel 
M61,002     Nohab 2547/1963 Tapolca->2000:MVP +2001.11.07.->2005: NOHAB GM Alapítvány, Bp Keleti (roncs) 
M61,006     Nohab 2581/1963 Tapolca->2001:Nosztalgia Kft., narancssárga festés 
M61,010     Nohab 2585/1963 Tapolca->2001:NOHAB GM Alapítvány eredeti cirmos festéssel, Bp Keleti 
M61,019     Nohab 2594/1964 Tapolca->2001:Nosztalgia Kft. 
M61,020     Nohab 2595/1964 Tapolca->2001:MVP eredeti cirmos festéssel
V170 1125  Frichs 596/1957 Nohab 2366/1957 DSB MY 1125->1998:NEG 7->2001:Dortmund 1810->410->2001:Eurorail */LSG/ELP/ER->D-EIVEL 92801227001-5->2007:Strabag->H-KV Bp Keleti   
M62,001     Lzor 1/1965      Szolnok eredeti cirmos festéssel 
M63,003     Bp 1764/1975   +1990.12.13. Szombathely->2000:MVP eredetire hasonlító festéssel 
A21,011     Gyor 11/1957    OKGT Csepel->1959:Dec4 Drótművek, Miskolc->1991:ÁFOR Miskolc->Megőrizve, kiállítva:Pusztakettősl 
A21,062     Gyor 133/1963  LKM M28-01->1988:Novényolaj, Csepel A21,062->magántulajdonban megőrizve, Győr 
A21,064     Gyor 110/1962  Lőrinci Hengermű->1982:ZIM Salgótarján->2002:MVP 
A24,003     Gyor 1/1961     Csepel->1968:ZIM Salgótarján->2002:MVP Istvántelek, zöld festéssel 
A24,004     Gyor 4/1961     MAV M38,2004->1966:MOTIM A24,004->2002:MVP/Pécs kék, felújításra vár 
 

************************************************************************************************************************
*                Preserved Railcars                                                                                                      *
************************************************************************************************************************
BCmot 353     Ganz 78034/1927  MAV->1956:MAV ABmot->1988:MAV A 162->1991:MAV * üzemképes, Szentes  
BCmot 390
     Ganz 78912/1928  MAV->1956:MAV ABmot->1986:MAV A 142->1995:MAV * üzemképes, Szentendre/MVP  
BCmot 395     Ganz 78925/1928  MAV->1956:MAV ABmot->1988:KM ABmot 395 kiállítva, Szentes VF  
BCmot 397
     Ganz 78927/1928  MAV->1944:CFR T 57->1950:MAV->1956:MAV ABmot->1981:MAV A 124->2000:MVP *   
BCmot 400
     Ganz 79049/1928  MAV->1956:MAV ABmot->1989:MAV A 167->1998:MAV * Nagyatád, kiállítva  
BCmot 441
     Ganz 80079/1930  MAV->1956:MAV ABmot->1987.02.26:MAV Pécs, kiállítva  
ABymot 458    Ganz 80121/1934  MAV BCmot 458->1941:MAV BCymot->1945:OStB->1948:MAV->1956:MAV ABymot->1996:KM Pécsbánya rendező, derelict  
ABymot 463
   Gyor/Ganz 27875/1934  MAV BCmot 463->1941:MAV BCymot->1956:MAV ABymot +1995.09.20. Vésztő->2000:MVP  
BCmot 468
     Ganz 80114/1934  MAV BCmot 451->1941:MAV BCymot->1956:ABymot->196x:ABymot 468'->1987:MAV A 160->2001:MAV BCmot 468->2002:MVP 95556110468-3  
ABymot 470    Ganz 80121/1934  MAV BCmot 470->1941:MAV BCymot->1956:MAV ABymot->1985:KM 1987:Kalocsa, kiállítva
ABymot 473   Ganz 80127/1934  MAV BCmot 473->1941:MAV BCymot->1945:DRG/CSD->1948:MAV->1956:MAV ABymot->1987:MAV Kaposvár, kiállítva  
ABymot 477    Ganz 80131/1934  MAV BCmot 477->1941:MAV BCymot->1945:OStB->1949:MAV->1956:MAV ABymot->1987:KM Vésztő  
ABnymot 502
Ganz 80468/1938  MAV BCnymot->1956:MAV ABnymot->2000:MVP nosztalgia üzemi jármű  
ABbmot 610
   Ganz          /1956  MAV ABbmot 610 +1988 ->1991:MAV nosztalgia üzemi jármű, bordó fényezés  2000:MVP   
Bbmot 640     Ganz          /1959  MAV Bbmot 640->1988:MAV A 153->2000:MVP Bbmot 640 nosztalgia üzemi jármű, sötétzöld   
Bbmot 643      Ganz          /1959  MAV Bbmot 643->1974:MAV Abmot 15 (Vöröshadsereg)->1998:különcélú->2010: 99559160015-1   
Bbmot 646      Ganz          /1959  MAV Bbmot 646 +1995.09.30. védett műszaki emlék, Bp Istvántelek   
Bamot 701     Gyor  45143/1960  MAV->1968:GySEV->1997:Rába Múzeum->2005:MVP 'Rába-Balaton', üzemképes  
Bamot 702
     Gyor  45144/1962  MAV->1968:GySEV->1995:zöld/sárga festés->2005:MVP 'Rába-Balaton'  
MDmot 3003   Ganz          /1970  MAV MDamot 3003->1974:MAV MDmot->2007:H-START->2011:Szentes  felújítását, kiállítását tervezik  
MDmot 3017
   Ganz          /1971  MAV MDamot 3017->1974:MAV MDmot->2007:H-START->2009:MVP eredeti színterv szerint visszafestve  
5146-02
          SGP  78009/1961  OBB 5146.06->1978:OBB 5146.206->1994:GySEV 5146-02->2000:MVP 80551179287-3 kiállítva  
Arpad 23        Ganz  80143/1935  MAV 23 Tas->1953:MAV BCamot 23->1956:MAV Aamot 23->1958:GySEV->1975:KM->1987:Árpád->2000:MVP * üzemképes  
Ypmot  43
      Gyor  49901/1969  MAV 43->2006:MAV 95556221043-0 MVP egyrészes "Kádár" motorkocsi, üzemképes  
Ypmot  44
      Gyor  49898/1969  MAV 44->2006:MAV 95556221044-8 MVP háromrészes "Kádár" motorkocsi, üzemképes  
Ypmot  45
      Gyor  49899/1969  MAV 45->2006:MAV 95556221045-5 MVP háromrészes "Kádár" motorkocsi, üzemképes  
Ypmot  46
      Ganz 83942/1944  MAV M440,700->1945:OStB/T->1948:MAV->1951:MAV 46->1990:Ypmot 46->2005:MVP 'Hargita' motorkocsi  
Ypmot  47
      Ganz 83943/1944  MAV M440,701->1945:OStB/T->1948:MAV->1951:MAV 47->1990:Ypmot 47->2005:MVP 'Hargita' motorkocsi  
LÉL 49           Ganz 80185/1935  MAV (Gömbös Gyula különcélú motork)->1973:megőrizve, Bp Hámán Kató VF->Bp Istvántelek  
ABamot 002   Ganz 78951/1929  LAEV ABamot 002->1948:MAV-UV Camot 002->1951:LAEV->1966:AEV A02-602->1991:MAV * Bp Hűvösvölgy, üzemel
De495,5004     Bp           4/1929  SzGV M 4->1950:MAV De495,824->1955:MAV M495,5004->1972:Nagycenk->2001:Bp Hűvösvölgy, felújítás alatt  
 
 

(c) Kirchner Attila, Soltész József, Tóth Sándor, Villányi György
Köszönetet mondunk az INDEX gőzmozdony törzsasztal hozzászólóinak értékes információikért